A járatnyitást népszerűsítő reklám kreatív koncepciójában a Debreceni páros kolbászt is megjelenítették, mivel Ausztriában ismert és kedvelt termék a „Debreziener.”
A játékos asszociációt és nyelvi leleményt egyaránt tartalmazó plakátok megtalálhatók a bécsi főpályaudvar óriáskivetítőin, valamint az Ausztriában közlekedő vonatok fedélzeti magazinjaiban, illetve számos utazási irodában, és a VIP váróteremben. Ausztria piacvezető utazási magazinja, a közel 700 ezer olvasóval rendelkező Onrail (www.onrail.at) Debrecen-tematikus számmal jelent meg, s a kiadvány online kiadása is címlapon foglalkozik a cívis várossal.
Éppen három évvel ezelőtt Debrecen város és az ÖBB képviselőinek találkozóján merült fel az ötlet, hogy közvetlen vasúti összeköttetés létesüljön Bécs és Debrecen között. „Három év alatt az elképzelés valóra vált, s az osztrák beutazás szempontjából megvalósulhat a magyarországi „keleti nyitás”; miszerint az osztrák turisták számára Kelet-Magyarország évről-évre egyre jobban elérhető és kedveltebb célpont lesz” – írja Ausztria vezető turisztikai szaklapja, a TAI beszámolójában.