DEBRECENI HÍRHATÁR - LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2024.04.19.
 Péntek
Ma Emma napja van.
Holnap Konrád, Tivadar napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 06. 25. 18:53     


LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást
A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni.

A 3-as metró felújítása jól jellemzi a Fidesz politikáját: balesetveszélyes helyzetek és korrupció egyszerre van jelen - hangsúlyozta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője budapesti sajtótájékoztatóján.

 

Úgy fogalmazott: már szinte minden napra jut egy leállás, üzemzavar, forgalomból kivont metrószerelvény. Csárdi Antal emlékeztetett: pártja korábban is elmondta, hogy a használt, felújított kocsik sem a biztonságot, sem a komfortot nem fogják a 21. században elvárható szinten biztosítani.

 

Amikor döntés született a metrófelújításról, akkor folytak a tárgyalások a paksi bővítésről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között – jegyezte meg, hozzátéve: “kiárusították a budapestiek biztonságát”.

 

A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért már lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni. A metrófelújítás korruptságát jelzi az is, hogy a teljes – a pályarekontrukciót is magában foglaló – beruházás 137 milliárdos eredeti összegét a túlárazott 4-es metró kalkulációi alapján számolták, és most ehhez jön még egy 30 milliárdos kiadásnövekedés – mondta az LMP fővárosi képviselője.

 

Ennek a 30 milliárdnak az előteremtéséhez a főváros “lesöpörte a padlást”: tízmilliárdos nagyságrendben lekötött bankbetéteket törtek fel, továbbá hozzányúltak 23 milliárd forintnyi értékpapírhoz is, hogy “kifizessék az éhes Fidesz-közeli vállalkozókat” – fűzte hozzá.

 

Mindeközben embertelen módon több állomáson elmarad az akadálymentesítés, mert az erre szánt 20 milliárd megfeleződött, holott a 33 milliárdos pluszköltségből bőven futotta volna rá. Így viszont kizárják az utazásból a segítségre szorulókat, a babakocsival közlekedőket egy olyan vonalon, ahol naponta félmillió ember utazik, több, mint a MÁV teljes hálózatán – mondta az ellenzéki politikus.

 

Csárdi Antal kérdésre válaszolva közölte, hogy a hibás metrószerelvények kivonása után két lehetőség van: vagy nagyon gyorsan megjavítják azokat, vagy rendkívüli felmondással megszüntetik a szerződést, és új közbeszerzést írnak ki a 3-as metró felújítására. Ez utóbbi lenne a budapestiek érdeke – fűzte hozzá.

 

MTI

Fotó: MTI - Kovács Tamás


További hírek

  Balog Zoltánt saját hittársai jelentették fel a zsinati bíróságon
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Havas Henrik építené Gattyán György médiabirodalmát
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Vitézy Dávid szerint öt éven belül megépülhet a vidámpark Budapesten
2024. 04. 18. 17:49 hirhatar.hu
  Magyar Péter, a hiányzó hős
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  Bodrogi Gyula 90 éves lett
2024. 04. 13. 08:33 hirhatar.hu
  A világ legnagyobb IT vállalata tarol a használt laptopok piacán is
2024. 04. 12. 14:15 hirhatar.hu
  Voltak turistaházaink a Budai-hegyekben is
2024. 04. 09. 19:50 hirhatar.hu
  Romos, penészes cserelakást ajánlott a MÁV a mini-Dubaj helyett
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  Karsai Dániel befejezi ügyvédi tevékenységét és kilép a Budapesti Ügyvédi Kamarából
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu
  A Kúrián is győzött, mégsem jut hozzá a kétmilliárdhoz
2024. 04. 04. 17:38 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport