DEBRECENI HÍRHATÁR - LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2021.02.27.
 Szombat
Ma Ákos, Bátor napja van.
Holnap Elemér napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 06. 25. 18:53     


LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást
A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni.

A 3-as metró felújítása jól jellemzi a Fidesz politikáját: balesetveszélyes helyzetek és korrupció egyszerre van jelen - hangsúlyozta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője budapesti sajtótájékoztatóján.

 

Úgy fogalmazott: már szinte minden napra jut egy leállás, üzemzavar, forgalomból kivont metrószerelvény. Csárdi Antal emlékeztetett: pártja korábban is elmondta, hogy a használt, felújított kocsik sem a biztonságot, sem a komfortot nem fogják a 21. században elvárható szinten biztosítani.

 

Amikor döntés született a metrófelújításról, akkor folytak a tárgyalások a paksi bővítésről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között – jegyezte meg, hozzátéve: “kiárusították a budapestiek biztonságát”.

 

A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért már lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni. A metrófelújítás korruptságát jelzi az is, hogy a teljes – a pályarekontrukciót is magában foglaló – beruházás 137 milliárdos eredeti összegét a túlárazott 4-es metró kalkulációi alapján számolták, és most ehhez jön még egy 30 milliárdos kiadásnövekedés – mondta az LMP fővárosi képviselője.

 

Ennek a 30 milliárdnak az előteremtéséhez a főváros “lesöpörte a padlást”: tízmilliárdos nagyságrendben lekötött bankbetéteket törtek fel, továbbá hozzányúltak 23 milliárd forintnyi értékpapírhoz is, hogy “kifizessék az éhes Fidesz-közeli vállalkozókat” – fűzte hozzá.

 

Mindeközben embertelen módon több állomáson elmarad az akadálymentesítés, mert az erre szánt 20 milliárd megfeleződött, holott a 33 milliárdos pluszköltségből bőven futotta volna rá. Így viszont kizárják az utazásból a segítségre szorulókat, a babakocsival közlekedőket egy olyan vonalon, ahol naponta félmillió ember utazik, több, mint a MÁV teljes hálózatán – mondta az ellenzéki politikus.

 

Csárdi Antal kérdésre válaszolva közölte, hogy a hibás metrószerelvények kivonása után két lehetőség van: vagy nagyon gyorsan megjavítják azokat, vagy rendkívüli felmondással megszüntetik a szerződést, és új közbeszerzést írnak ki a 3-as metró felújítására. Ez utóbbi lenne a budapestiek érdeke – fűzte hozzá.

 

MTI

Fotó: MTI - Kovács Tamás


További hírek

  2971 fővel nőtt a fertőzöttek száma, elhunyt 108 beteg
2021. 02. 21. 21:24 hirhatar.hu
  Ingyenes vidéki lapdömpinggel készül a kormány a választásra
2021. 02. 21. 21:24 hirhatar.hu
  Fekete-Győr András a Momentum miniszterelnök-jelöltje
2021. 02. 21. 21:24 hirhatar.hu
  A Momentum a zuglói feszültség után Budakeszin is önállósodik Szél Bernadett jelölésével
2021. 02. 20. 11:39 hirhatar.hu
  Kósa és a hülyeség
2021. 02. 20. 11:39 hirhatar.hu
  786 százalékkal nőtt a képviselők vagyona 9 év alatt
2021. 02. 18. 20:04 hirhatar.hu
  Zacher: Több mint fél év telhet el a teljes nyitásig, de a maszkot utána se felejthetjük el
2021. 02. 15. 20:29 hirhatar.hu
  Naná - megszüntették az eljárást az államtitkár ügyében
2021. 02. 15. 20:29 hirhatar.hu
  „Ezek képesek még le is lőni” – szürreális interjúban vádolják zsidóüldözéssel Niedermüller Pétert
2021. 02. 13. 18:18 hirhatar.hu
  Éppen vagyonosak lettek és állítólag pont most válik Varga Judit miniszter
2021. 02. 13. 18:17 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport