DEBRECENI HÍRHATÁR - LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2020.04.10.
 Péntek
Ma Zsolt napja van.
Holnap Zsolt, Leó napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 06. 25. 18:53     


LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást
A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni.

A 3-as metró felújítása jól jellemzi a Fidesz politikáját: balesetveszélyes helyzetek és korrupció egyszerre van jelen - hangsúlyozta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője budapesti sajtótájékoztatóján.

 

Úgy fogalmazott: már szinte minden napra jut egy leállás, üzemzavar, forgalomból kivont metrószerelvény. Csárdi Antal emlékeztetett: pártja korábban is elmondta, hogy a használt, felújított kocsik sem a biztonságot, sem a komfortot nem fogják a 21. században elvárható szinten biztosítani.

 

Amikor döntés született a metrófelújításról, akkor folytak a tárgyalások a paksi bővítésről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között – jegyezte meg, hozzátéve: “kiárusították a budapestiek biztonságát”.

 

A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért már lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni. A metrófelújítás korruptságát jelzi az is, hogy a teljes – a pályarekontrukciót is magában foglaló – beruházás 137 milliárdos eredeti összegét a túlárazott 4-es metró kalkulációi alapján számolták, és most ehhez jön még egy 30 milliárdos kiadásnövekedés – mondta az LMP fővárosi képviselője.

 

Ennek a 30 milliárdnak az előteremtéséhez a főváros “lesöpörte a padlást”: tízmilliárdos nagyságrendben lekötött bankbetéteket törtek fel, továbbá hozzányúltak 23 milliárd forintnyi értékpapírhoz is, hogy “kifizessék az éhes Fidesz-közeli vállalkozókat” – fűzte hozzá.

 

Mindeközben embertelen módon több állomáson elmarad az akadálymentesítés, mert az erre szánt 20 milliárd megfeleződött, holott a 33 milliárdos pluszköltségből bőven futotta volna rá. Így viszont kizárják az utazásból a segítségre szorulókat, a babakocsival közlekedőket egy olyan vonalon, ahol naponta félmillió ember utazik, több, mint a MÁV teljes hálózatán – mondta az ellenzéki politikus.

 

Csárdi Antal kérdésre válaszolva közölte, hogy a hibás metrószerelvények kivonása után két lehetőség van: vagy nagyon gyorsan megjavítják azokat, vagy rendkívüli felmondással megszüntetik a szerződést, és új közbeszerzést írnak ki a 3-as metró felújítására. Ez utóbbi lenne a budapestiek érdeke – fűzte hozzá.

 

MTI

Fotó: MTI - Kovács Tamás


További hírek

  Miközben az önkormányzatoktól pénzt vesznek el, 732 milliót tolnak egy egyházi iskola vívótermébe
2020. 04. 06. 11:19 hirhatar.hu
  Botka László különadó kiterjesztését javasolja a leggazdagabb magyarokra is
2020. 04. 06. 11:19 hirhatar.hu
  Hadat üzent Orbánnak a Magyar Orvosi Kamara
2020. 04. 05. 20:35 hirhatar.hu
  Napirendre tűzhető a Fidesz kizárása a Néppártból
2020. 04. 03. 11:54 hirhatar.hu
  Ingatlanhirdetésből tudták meg a diákok, hogy eladják az iskolájukat
2020. 04. 03. 11:54 hirhatar.hu
  Fasiszta diktátorként ábrázolja Orbánt egy holland újság
2020. 04. 02. 19:59 hirhatar.hu
  A koronavírushoz hasonlította Orbánt Donald Tusk
2020. 04. 01. 20:09 hirhatar.hu
  Róna Péter hétfőtől diktatúrával számol Magyarországon, szerinte Orbán barbár világot képvisel
2020. 03. 31. 12:58 hirhatar.hu
  A járványveszély közepén indít kormánypropagandát a kormány
2020. 03. 30. 16:29 hirhatar.hu
  Az állam kisajátította Karinthy örökségét, az önjelölt(?) utódot leléptették
2020. 03. 29. 12:32 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport