DEBRECENI HÍRHATÁR - LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.03.25.
 Hétfő
Ma Gábor napja van.
Holnap Irén napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2017. 06. 25. 18:53     


LMP szerint balesetveszély és korrupció jellemzi a metrófelújítást
A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni.

A 3-as metró felújítása jól jellemzi a Fidesz politikáját: balesetveszélyes helyzetek és korrupció egyszerre van jelen - hangsúlyozta Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője budapesti sajtótájékoztatóján.

 

Úgy fogalmazott: már szinte minden napra jut egy leállás, üzemzavar, forgalomból kivont metrószerelvény. Csárdi Antal emlékeztetett: pártja korábban is elmondta, hogy a használt, felújított kocsik sem a biztonságot, sem a komfortot nem fogják a 21. században elvárható szinten biztosítani.

 

Amikor döntés született a metrófelújításról, akkor folytak a tárgyalások a paksi bővítésről Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között – jegyezte meg, hozzátéve: “kiárusították a budapestiek biztonságát”.

 

A szerelvények felújítására 66 milliárdot fordítottak, pedig ezért már lehetett volna korszerű, kényelmes és biztonságos járműveket vásárolni. A metrófelújítás korruptságát jelzi az is, hogy a teljes – a pályarekontrukciót is magában foglaló – beruházás 137 milliárdos eredeti összegét a túlárazott 4-es metró kalkulációi alapján számolták, és most ehhez jön még egy 30 milliárdos kiadásnövekedés – mondta az LMP fővárosi képviselője.

 

Ennek a 30 milliárdnak az előteremtéséhez a főváros “lesöpörte a padlást”: tízmilliárdos nagyságrendben lekötött bankbetéteket törtek fel, továbbá hozzányúltak 23 milliárd forintnyi értékpapírhoz is, hogy “kifizessék az éhes Fidesz-közeli vállalkozókat” – fűzte hozzá.

 

Mindeközben embertelen módon több állomáson elmarad az akadálymentesítés, mert az erre szánt 20 milliárd megfeleződött, holott a 33 milliárdos pluszköltségből bőven futotta volna rá. Így viszont kizárják az utazásból a segítségre szorulókat, a babakocsival közlekedőket egy olyan vonalon, ahol naponta félmillió ember utazik, több, mint a MÁV teljes hálózatán – mondta az ellenzéki politikus.

 

Csárdi Antal kérdésre válaszolva közölte, hogy a hibás metrószerelvények kivonása után két lehetőség van: vagy nagyon gyorsan megjavítják azokat, vagy rendkívüli felmondással megszüntetik a szerződést, és új közbeszerzést írnak ki a 3-as metró felújítására. Ez utóbbi lenne a budapestiek érdeke – fűzte hozzá.

 

MTI

Fotó: MTI - Kovács Tamás


További hírek

  Sűrűsödnek a felhők a Fidesz felett: Komlón is egy emberként indul az ellenzék
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Nézőpontos médiastróman kerül az áruló fideszes médiastróman helyére
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Áder mint Leonyid Iljics Brezsnyev
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Médiacézárok: Rogán Cecília és Sarka Kata felvásárolta Kasza Tibi bulvárlapját
2019. 03. 22. 15:01 hirhatar.hu
  A polgármester mindösze egy bábfigura - a NER-cunami és az üzleti érdek mindent visz Keszthelyen
2019. 03. 22. 15:01 hirhatar.hu
  Mészáros Lőrinc méltó helyére került egy feketelistás kelet-(balkán)európai rangsorban is
2019. 03. 22. 15:00 hirhatar.hu
  Egészségügyi válsághelyzet kihirdetését követeli a DK
2019. 03. 21. 13:44 hirhatar.hu
  Nyolc hónap letöltendő börtönbüntetés a baltával agyonvert kutyáért
2019. 03. 21. 09:53 hirhatar.hu
  Ha egy üzlet beindul: Orbán után Kövért is szénné alázták
2019. 03. 21. 09:53 hirhatar.hu
  Csirkebél jóslások és a néppárti sziklák szülte egér: bár puhára, de pofára esett Orbán
2019. 03. 20. 19:00 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport