DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2020.09.29.
 Kedd
Ma Mihály napja van.
Holnap Jeromos napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Bajnai Gordon visszatér: Momentum-tanácsadó lesz az egykori miniszterelnök
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  Volt pornós lehet az utánpótlás-bizottság elnöke a Magyar Tenisz Szövetségben
2020. 09. 26. 16:33 hirhatar.hu
  Átadták a 30 milliárdos lakiteleki népnemzeti élményközpontot
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  Kiderült, hányszor utazott rendőrségi helikopterrel Szijjártó idén
2020. 09. 24. 20:29 hirhatar.hu
  "Az államtitkár, mint a tahóság csimborasszója"
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Lemondott egy fideszes polgármester Fejér megyében
2020. 09. 22. 16:35 hirhatar.hu
  Hogy a csudába ne félnék...?
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Egy friss felmérés szerint reális esély van az ellenzéki győzelemre 2022-ben
2020. 09. 20. 21:47 hirhatar.hu
  Karácsony: „Ez nagy remény Magyarországnak és nagy veszély a kormánynak"
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu
  Vigyázat: holnaptól szigorú járványügyi szabályok lépnek életbe
2020. 09. 20. 12:51 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport