DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.01.21.
 Hétfő
Ma Ágnes napja van.
Holnap Vince napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Németh Szilárdot vérereklyével díjazták
2019. 01. 19. 15:01 hirhatar.hu
  Kiskorú lányokat fogdosott – próbára bocsátja az ügyészség
2019. 01. 19. 14:30 hirhatar.hu
  „Útszéli alak” – üzeni az ex-munkásőrködő Bencsiknek Dávid Ferenc
2019. 01. 19. 14:00 hirhatar.hu
  Magyarázkodás és mentegetőzés az alább következő trágárkodásom okán
2019. 01. 19. 11:33 hirhatar.hu
  Országos tiltakozást szerveznek ma a rabszolgatörvény ellen
2019. 01. 19. 11:15 hirhatar.hu
  Rejtély, hogy mit keres Orbán mellett Schmitt Pál „szerzetesi” rezidenciája - a miniszterelnökség nem válaszol
2019. 01. 19. 11:10 hirhatar.hu
  A Botka László elleni fideszes hadjárat forgatókönyve
2019. 01. 17. 09:56 hirhatar.hu
  Mégsem épít kormánykórházat a Mészáros-klán
2019. 01. 16. 16:17 hirhatar.hu
  Míg a kormánybulvár a diáklányt gyalázza, Schmidt Mária valóban megbukott az érettségin - is
2019. 01. 16. 13:40 hirhatar.hu
  Menekültszereplőkkel üzen házi őrizetéből Putyinnak az ellenzéki színházi rendező
2019. 01. 14. 11:52 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport