DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2021.04.12.
 Hétfő
Ma Gyula napja van.
Holnap Ida napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Az oltásregisztrációt használja fel propagandára a kormányzat
2021. 04. 08. 19:36 hirhatar.hu
  Megszűnik a távirat, 174 évig szolgált - a Magyar Távirati Iroda még marad
2021. 04. 08. 19:36 hirhatar.hu
  Brutálisan drága, értelmetlen, titkos és nemzetbiztonságilag kétes az 540 milliárdos kínai szuperegyetem
2021. 04. 08. 19:36 hirhatar.hu
  Panaszkodnak a papok, veszélyben a hit, mert online misén nincs perselyezés
2021. 04. 06. 17:59 hirhatar.hu
  Minden rendben a sajtószabadsággal: csak a közmédia készíthet felvételeket a járványhelyzetről
2021. 04. 06. 17:59 hirhatar.hu
  Orbán 21-re húzott lapot: bejelentette a szerdai nyitást
2021. 04. 06. 17:59 hirhatar.hu
  Istenes László a TV2-től Felcsútra ejtőernyőzött
2021. 04. 03. 20:11 hirhatar.hu
  Soron kívül szeretnék beoltatni a lelkészeket az egyházak
2021. 04. 03. 20:11 hirhatar.hu
  Késelés és lövöldözés volt szombat délután a fővárosi Hév-megállóban
2021. 04. 03. 20:11 hirhatar.hu
  Ivermectinnel gyógyultak meg a Covid–19-fertőzésből
2021. 04. 02. 19:37 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport