DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.06.26.
 Szerda
Ma János napja van.
Holnap László napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   /Rate& Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Az istenhívő Márki-Zay Péter szerint a gyerek verve – is - jó
2019. 06. 25. 13:44 hirhatar.hu
  A Liget-projekt és a MOL-torony építésének leállítását kéri az UNESCO
2019. 06. 25. 13:44 hirhatar.hu
  Nem ajánlja Gyurcsány Karácsonyt - a DK feljelentést tesz választási csalás miatt
2019. 06. 25. 13:44 hirhatar.hu
  A szakmában alig jegyzett „kurultájossal” számoltatnák fel a Természettudományi Múzeumot
2019. 06. 24. 15:06 hirhatar.hu
  Magasról tojtak a nézők a 60 milliónyi közpénzzel kitömött Rogánné-féle húsmustrára
2019. 06. 24. 15:06 hirhatar.hu
  Sir Elton John becsületrendet kapott Macrontól
2019. 06. 24. 15:06 hirhatar.hu
  Budapest sorsa marad, hogy együtt éljen a bűnnel és az alvilággal...?
2019. 06. 23. 15:23 hirhatar.hu
  Egy tonna kukoricát nyerhet az a gazda, akinél a legtöbb füsti fecske fészkel
2019. 06. 23. 15:23 hirhatar.hu
  Még hogy nem szereti a sajtót a kormány: 4 csillagos szállodában 3 napig masszírozta a kiválasztottakat
2019. 06. 23. 15:23 hirhatar.hu
  Mészáros Lőrinc már rég fente rá a fogát - eladják a Gellért Szállót
2019. 06. 22. 14:41 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport