DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2019.03.25.
 Hétfő
Ma Gábor napja van.
Holnap Irén napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Sűrűsödnek a felhők a Fidesz felett: Komlón is egy emberként indul az ellenzék
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Nézőpontos médiastróman kerül az áruló fideszes médiastróman helyére
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Áder mint Leonyid Iljics Brezsnyev
2019. 03. 23. 11:51 hirhatar.hu
  Médiacézárok: Rogán Cecília és Sarka Kata felvásárolta Kasza Tibi bulvárlapját
2019. 03. 22. 15:01 hirhatar.hu
  A polgármester mindösze egy bábfigura - a NER-cunami és az üzleti érdek mindent visz Keszthelyen
2019. 03. 22. 15:01 hirhatar.hu
  Mészáros Lőrinc méltó helyére került egy feketelistás kelet-(balkán)európai rangsorban is
2019. 03. 22. 15:00 hirhatar.hu
  Egészségügyi válsághelyzet kihirdetését követeli a DK
2019. 03. 21. 13:44 hirhatar.hu
  Nyolc hónap letöltendő börtönbüntetés a baltával agyonvert kutyáért
2019. 03. 21. 09:53 hirhatar.hu
  Ha egy üzlet beindul: Orbán után Kövért is szénné alázták
2019. 03. 21. 09:53 hirhatar.hu
  Csirkebél jóslások és a néppárti sziklák szülte egér: bár puhára, de pofára esett Orbán
2019. 03. 20. 19:00 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport