DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2021.11.29.
 Hétfő
Ma Taksony napja van.
Holnap András, Andor napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Közel egymilliárdot kapott a pártalapításra készülő Gattyán György cége a NER-től
2021. 11. 28. 14:37 hirhatar.hu
  A Kövér igazság
2021. 11. 28. 14:37 hirhatar.hu
  Bajnai Gordon büntetőfeljelentést tesz
2021. 11. 28. 14:37 hirhatar.hu
  Egy éve önkéntes mentős a népszerű magyar nőimitátor
2021. 11. 27. 10:35 hirhatar.hu
  Kovács Kokó István külföldre költözött és nem Azerbajdzsánba
2021. 11. 27. 10:34 hirhatar.hu
  Félévvel ismét meghosszabbítja a veszélyhelyzetet a kormány
2021. 11. 27. 10:34 hirhatar.hu
  Akaratuk ellenére is feltámaszthatják digitálisan az embereket, az adatvédelmi szabályok csak az élőkre vonatkoznak
2021. 11. 24. 13:05 hirhatar.hu
  Csalók élnek vissza a SOTE szaktekintélyének a nevével: potencianövelő eladására használják
2021. 11. 24. 13:05 hirhatar.hu
  Az Orvosi Kamara titkára szerint Orbán politikai okokból titkolja el a járványadatokat
2021. 11. 23. 18:14 hirhatar.hu
  „Ha vicces kedvemben lennék, azt mondanám, hogy MZP a Kétfarkúak miniszterelnök-jelöltje”
2021. 11. 23. 18:14 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport