DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2020.04.09.
 Csütörtök
Ma Erhard napja van.
Holnap Zsolt napja lesz.
   EUR árfolyam
   </R Ft
   CHF árfolyam
   </R Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Miközben az önkormányzatoktól pénzt vesznek el, 732 milliót tolnak egy egyházi iskola vívótermébe
2020. 04. 06. 11:19 hirhatar.hu
  Botka László különadó kiterjesztését javasolja a leggazdagabb magyarokra is
2020. 04. 06. 11:19 hirhatar.hu
  Hadat üzent Orbánnak a Magyar Orvosi Kamara
2020. 04. 05. 20:35 hirhatar.hu
  Napirendre tűzhető a Fidesz kizárása a Néppártból
2020. 04. 03. 11:54 hirhatar.hu
  Ingatlanhirdetésből tudták meg a diákok, hogy eladják az iskolájukat
2020. 04. 03. 11:54 hirhatar.hu
  Fasiszta diktátorként ábrázolja Orbánt egy holland újság
2020. 04. 02. 19:59 hirhatar.hu
  A koronavírushoz hasonlította Orbánt Donald Tusk
2020. 04. 01. 20:09 hirhatar.hu
  Róna Péter hétfőtől diktatúrával számol Magyarországon, szerinte Orbán barbár világot képvisel
2020. 03. 31. 12:58 hirhatar.hu
  A járványveszély közepén indít kormánypropagandát a kormány
2020. 03. 30. 16:29 hirhatar.hu
  Az állam kisajátította Karinthy örökségét, az önjelölt(?) utódot leléptették
2020. 03. 29. 12:32 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport