DEBRECENI HÍRHATÁR - Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó

DEBRECENI HÍRHATÁR
   
 2020.02.22.
 Szombat
Ma Gerzson napja van.
Holnap Alfréd napja lesz.
   EUR árfolyam
   ;/Rate Ft
   CHF árfolyam
   ;/Rate Ft
   
   
   
   
   
   

 

MINDEN HÍR | AKTUÁLIS | SZÍNES | VÉLEMÉNY | RENDŐRSÉGI HÍREK | SPORT | KULTÚRA | TÖBB HÍRHATÁR | HELYBEN VAGYUNK!

    
2015. 01. 20. 10:23     


Új motort kap a debreceni elektromos kukásautó
Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.

Eredményesen futja tesztköreit Békéscsabán az alternatív hajtású hulladékgyűjtő jármű. A csendes teherautó egy időre visszatért a cívis kampuszra, ahol erősebb szívet kap.



2013 nyarán elektromos kukásautó fejlesztésébe fogtak a Debreceni Egyetem szakemberei, céges partnerekkel együttműködve. Az elmúlt másfél évben nem csupán megépítették a minden ízében „zöld” jármű prototípusát, hanem meg is kezdték vele a próbaüzemet Békéscsabán. Azért pont ott, mert a békési megyeszékhelyen található a fejlesztésben fantáziát látó TAPE Kft. székhelye, akik sajtóhírek szerint 200 millió forintot raktak a projektbe. Ennyi pénz – ráadásul a félmilliárd forintot is meghaladja a teljes bekerülési összeg – nem kevés egy kukásautóért. Azonban nem kifejezetten járműépítésről, hanem kutatás-fejlesztési tevékenységről van elsősorban szó, rengeteg mérnöki munkaóráról, vizsgálatokról, amelyek jelenleg is zajlanak.

 

A fejlesztésben aktívan szerepet vállaló mérnök, Vitéz Attila tanársegéd az autopro.hu-nak elmondta: az első néhány hónap máris számos pozitív visszajelzést eredményezett. A hulladékgyűjtést végző munkatársak például kifejezetten értékelik, hogy a dízeles járművekkel szemben nem csupán az autó közlekedési hanghatása diszkrétebb (összességében mintegy 20 decibellel alacsonyabb a zajhatás), hanem az egyedi technológiai megoldásnak köszönhetően kimarad a tömörítést kísérő klasszikus „brümmögés”.

 

Az eddigi tesztek során használt, 55 kW teljesítményű, fő meghajtásért felelős motort január folyamán 90 kW teljesítményűre cserélik. Vitéz Attila elmondása szerint nem volt gond a szerényebb erőforrással sem. Egyszerűen meg szeretnék vizsgálni, mire képes más fordulatszám, más teljesítmény mellett a jármű.



További hírek

  Jogerősen nyert a DK: nem volt törvénytelen a tévészékház meglátogatása
2020. 02. 17. 21:08 hirhatar.hu
  Kitüntették a rendőrt, aki felfedezte a határzár alatti alagutat
2020. 02. 15. 10:13 hirhatar.hu
  Orbánnak is üzentek Erdélyből – a százmilliárdos támogatások ellenére sem erőltetik olyan nagyon az autonómiát
2020. 02. 15. 10:13 hirhatar.hu
  Győr után Keszthelyen is nyert a Fidesz a vasárnapi időközi választáson
2020. 02. 10. 18:17 hirhatar.hu
  A fagyhalál áldozatainak száma idén immár 122-re emelkedett
2020. 02. 09. 11:59 hirhatar.hu
  Pataky Attila 8 millió után még 24 milliót kap a pénzünkből amerikai turnéjához
2020. 02. 09. 11:59 hirhatar.hu
  Önálló „kormányműsort” kap az új szóvivő – indul a Kormányinfó Plusz
2020. 02. 07. 11:19 hirhatar.hu
  A Momentum volt győri elnöke a DK-ban folytatja
2020. 02. 07. 11:19 hirhatar.hu
  Álhír miatt várakoztak a menekültek a szerb-magyar határnál
2020. 02. 07. 11:19 hirhatar.hu
  Meghalt Nagy Szilvia, a Budapest Pride elnöke
2020. 02. 05. 18:16 hirhatar.hu





IMPRESSZUM | MÉDIAAJÁNLAT | SZABÁLYZAT | HÍRLEVÉL

(c)2o15 Hírhatár Lapcsoport