Az airportal.hu ír arról, hogy változtat budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban a Wizz Air. Minderre azért van szükség, mert a cég szerint kiderült, alvállalkozói több esetben nem tettek meg mindent, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítsanak.
Az okok a poggyászellenőrzésben rejlenek, egész pontosan abban, hogy a Wizz Air járatainál az utóbbi időben egyre szigorodó és sokszor betarthatatlan szívatásokat építettek bele a felvihető csomagokat szabályzó rendelkezésekbe. Emiatt bőven kapott panaszokat a vállalat, ezért most változásokat vezetnek be, és felszólították a földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát.
És közleményük szerint felkérték a teljes útvonalhálózatuk “mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből”.
A Wizz Air gépeire 2012 októbere óta kétféle kézipoggyászt lehet felvinni. A maximum 42x32x25cm méretű táskákat továbbra is ingyen, az ennél nagyobb, de maximum 56x45x25cm-es táskákat pedig pár ezer forintos felárért, ha előre jelezzük, a helyszínen ugyanis drágább. És a kritikák szerint a földi személyzet sokszor kifejezettenbarátságtalanul kezelte ezt a helyzetet, egy kilógó kerék miatt is sarcoltak.